2014. január 9., csütörtök

2014/01.-Francia gofri

Mivel az enyémet nem találtam, könnyű gofrireceptet kerestem. Az alábbit találtam, és nagyon elégedett vagyok vele, na meg a gyerekek is :-)!

Hozzávalók ( kör alakú formában 6 adag):

12 darabhoz:
  • 250 g átszitált liszt
  • 3 tojás
  • 50 g vaj megolvasztva
  • 250 ml tej (lehetőleg zsírosabb)
  • 40 g porcukor átszitálva
  • 1 tk vanília kivonat 
  • 2 csipet só

Elkészítés:

  1. A tojásokat kettéválasztjuk. A fehérjét hűtőbe tesszük.
  2. A lisztet, a cukrot, és 1 csipet sót összekeverünk, a közepébe lyukat készítünk, beleöntjük a vajat, a tejet, a tojássárgáját és a vanília kivonatot.
  3. Egy habverővel belülről kifelé, fokozatosan, homogén állagúra, csomómentesre keverjük, majd 1 órát pihentetjük. (én  nem pihentettem, mert időm nem volt rá, szerintem nem is kell)
  4. A tojásfehérjét a másik csipet sóval kemény habbá verjük, majd óvatosan beleforgatjuk a tojásos masszába.
  5. Kisütjük.
Tejszanhab nem volt itthon, ezért én lekvárral illetve üresen, a gyerekek mogyorókrémmel ették. Tejszínhabbal és gyümölccsel szeretem nagyon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése