2012. szeptember 30., vasárnap

2012/09. Gyömbéres körtekrém leves

Egyik nap nemigen tudtam mit főzni. Ötletem sem volt. Benéztem a kamraszekrénybe, találtam egy üveg körtebefőttet. Annyira édesre sikerült, hogy nem lehetett megenni. Volt még vagy négy kisebb vilmoskörte éretten, de nem kellett senkinek, ezért feláldoztam magam és beadtam a levesbe. A körtebefőtt és a körték találkozásából, egy egészen finom krémleves sikeredett. Azért csak körtéből aromásabb lett volna, elismerem, de így viszont mézet nem is kellett tennem hozzá.

Hozzávalók:

- 4 db nagy vilmoskörte (vagy hardenpont téli vajkörte), vagy 6-8 db kissebb, esetleg körtebefőtt.
- vaj
- méz (ízlés szerint), vagy barnacukor
- mogyorónyi friss gyömbér reszelve
- 3-4 db szegfűszeg
- 1/2 citrom reszelt héja
- 2 dl főzőtejszín
- 2 dl habtejszín (a tetejére)

A megtisztított, kockára vágott körtéket mézzel, vaj barnacukorral a vajon karamellizáljuk (ha befőttből készül, ez a lépés kimarad, vagy helyette a cukrot karamellizáljuk és felöntjük óvatosan vízzel, ebbe tesszük a befőttet), felöntjük kb. 1 l vízzel, és a reszeltgyömbérrel, citromhéjjal, szegfűszeggel puhára, de nem szétesősre főzzük. Botmixerrel pépesítjük, beleöntjük a főzőtejszínt. Felrottyantjuk.

Cukrozatlan, vagy csak enyhén cukros tejszínhabbal tálaljuk, megcsorgathatjuk a tetejét vékony sugárban mézzel is.

Nagyon finom, inkább téli, melegítő, fűszeres leves.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése