2012. szeptember 30., vasárnap

2012/08. Céklakrém leves

Szerttem volna valami mást is a céklából, mint a céklasaláta (azért ahhoz is főnek a céklák már), de ne süljön, és a leves is kellett úgyis...

Találtam a neten sokféle recepte, végül lett sajátom. Nekem ízlik, a család még tetsztelés előtt.

Hozzávalók:

- 3-4 db közepes cékla
- 2 db nagy burgonya
- 1 kis fej vöröshagyma
- 1/2 ek. Vegeta Naturella ételizesítő
vagy
- 1 liter hús-, vagy zöldségleves
- olívaolaj
- só, bors, cukor, citromlé, bazsalikom (esetleg petrezselyemzöld)
- 2 dl házi tejföl, vagy joghurt, vagy kefír, vagy főzőtejszín

Elkészítés:

A céklát és a burgonyát megtisztítom, kockára vágom. Az apróra vágott hagymát üvegesre párolom 1-2 ek olívaolajon, majd ráteszem a kockára vágott céklát és 3-4 percig így is párolom. felöntöm a húslevessel, vagy ha nincs, akkor egy l vízzel és ekkor ebben az esetben teszek hozzá 1/2 ek. Naturella Vegetát is. Beleteszem a burgonyakockákat, ráteszem a fedőt és puhára (a céklát roppanósra) főzöm.

Mikor a zöldségek megpuhultak, botmixerrel pürésítem. Egy hőálló edényben csomómentesre elkeverem a tejfölt, apránként felengedem kevergetés mellett a levessel (azért, hogy ne csapódjon ki), majd beleöntöm a levesbe, ízesítem borssal, (esetleg sóval), citromlével (kb. fél citrom elég), cukorral (kb. 3 csapott ek.), és bazsalikommal (kb. 1 ek apróra vágott levél). Felrottyantom, és kész. Pikáns-édes rózsaszín leves lesz belőle. Nekem ízlik :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése