2012. szeptember 30., vasárnap

2012/11. Túrós-aszalt vörösáfonyás muffin

Akadt egy kis házitúróm. :-) Semmi hagyományosat nem szerettem volna szombat délután, éppen ezért szöletett ez a muffin.

Az eredetije, a Príma konyha magazin 2010. novemberi számában jelent meg. Kicsit változtattam csak rajta.

Hozzávalók 24 db normál, vagy 12 db nagy, vagy 48 db kicsi muffinhoz:

- 25 dkg házi, zsíros tehéntúró
- 25 dkg finomliszt
- 1 cs. (6 gr) sütőpor (mert többféle kiszerelésben árulják)
- 25 dkg házi vaj (persze, jó a bolti is)
- 15 dkg barnacukor
- 2 cs Bourbon vaníliás cukor (12g)
- 2 tojás
- 2 citrom reszelt héja (ez most nemvolt, ezért 1 ampulla citromkivonatot tettem bele)
- 5 dkg aszalt áfonya

Elkészítés:

A recept szerint e túrót át kell törni szitán, vagy villávaal összetörni, de én nem szoktam, mert, ha a saját túrómból készítem, általában egyforma szemcsés és szépen összetörik keverés közben is.

A lisztet összekeverjük a sőtőporral. A puha vajat keverjük ki, és tegyük bele a kétféle cukrot, ezekkel is keverjük ki jó habosra. Aztán egyenként dolgozzuk bele a tojásokat. Adjuk hozzá a túrót, alisztet, a reszelt citromhéjat és az áfonyát  is.

A sütőforma mélyedéseibe tegyünk egy-egy papírkapszlit, és ezekbe kanalazzuk a masszát, kb a formák háromnegyedéig. Figyelem! Ez dupla mennyiségű muffinra elég, ésn is meglepődtem :-)!!!!!!!!!

Előmelegített sütőben, közepes lángon (180 C; légkeveréses sütőben 165 C) kb. 20 percig sütöm.
Hagyom kicsit kihőlni, majd kiszedegetem és teljesen kihűtöm.

Érdemes a teljes adagot megsütni belőle, mert másnap is finom, és egy tepsi pillanatok alatt elfogy belőle!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése