2011. július 10., vasárnap

Házijoghurt

Először is a tejet felforraljuk, majd langyosra (inkább olyan 40 C fok körülire) hagyjuk kihűlni, és belekeverünk literenként 2 ek. élőflórás joghurtot.

Néhány órán keresztül hagyjuk állni, hogy a joghurt beoltsa a tejet, majd hűtőben tároljuk. A következő adagot már a saját joghurtunk felhasználásával készíthetjük.

Friss tejből készítettem, még tegnap este, ez így biztosan nem lesz zsírszegény, de nekem nem is ez a célom, viszont valamit nemigazán csináltam jól, mert inkább ivójoghurt állaga lett, én pedig kicsit sűrűbbre vágytam, hovatovább olyasmi jutott eszembe, hogy esetleg görögjoghurt állagot is kaphatnék.

Az íze viszont finom, selymes, ha lehet ilyet mondani rá. Azért nem adom fel, folytatom a kísérletezést. Mindenesetre a lasszihoz tökéletes volt, bár így tejet nem öntöttem hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése