2011. július 14., csütörtök

Vaj készítése házilag hmmm...

Ha már ilyen szerencsésen sok tejszínt sikerült leszednem a tejről, végre hozzákeszdhettema már régen áhítozott vajkészítéshez is. Kicsit bizonytalan voltam, hogyan is köpüljek. Homályos emlékeim voltak arról, hogy befőttesüvegbe rázva, de éreztem ez nem az igazi a mai világban, köpülőt pedig hosszú évek óta nem láttam, azt is csak múzeumban, tehát előkapni nem tudtam a szekrényből.

Viszont a neten barangolva azt láttam, hogy megy ez kézimixerrel, vagy habverővel is. Neki is estem 8 dl tejszínnek, de a régi, és alig használt kézimixerem félúton feladta.

Én viszont nem és a jó öreg habverőmmel folytattam, nehogy már kifogjon rajtam. Szóval vertem szorgalmasan és miután a jó kemény habtól nem hagytam magam elcsábítani, nemsokára elnyertem a jutalmam és egy összeesett, ronda trutyit kaptam, ami zavaros lében uszkált.

A ronda trutyit kiszedtem egy műanyag tálkába és egy kanál segítségével szép simára kevertem a vajam. Azt a kevés írót pedig amit még így kiengedett magából, hozzáöntöttem a többihez, és az egészet egy zárható üvegben beköltöztettem a hűtőbe.

A mérleg pedig, 8 dl tejszínből lett 22 dkg kitűnő minőségű vaj és 4,5 dl író.

Na és mire jó az író? Frissen finom és egészséges meginni is, már aki szereti, de én kenyérsütéshez szoktam használni tej, vagy víz helyett és az amerikai fánk (Donuts) is ezzel készül (recept később, ha már nem lesz ennyire meleg).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése